مرکز نوآوری دانشگاه کمبریج (Cambridge Innovation Center)

مرکز نوآوری دانشگاه کمبریج (Cambridge Innovation Center)

مرکز نوآوری کمبریج در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط پژوهشکده فناوری دانشگاه ماساچوست تأسیس شد و تا سال ۲۰۰۴ میلادی ۷۵ و تا سال ۲۰۰۶ میلادی ۱۵۰ شرکت را تحت نظر داشت و این روند رو به رشد همچنان ادامه پیدا کرد تا در سال ۲۰۱۶ میلادی از میان ۱۴۰۰ شرکتی که این مرکز نوآوری را برای کسب و کارهای خود انتخاب کرده‌اند، ۶۰۰ شرکت دفتر کارشان از این سازمان جداشده و ۸۰۰ شرکت دیگر در مساحتی بالغ‌بر ۷۰۰۰ مترمربع در درون این مرکز نوآوری به فعالیت‌های خود می‌پردازند.

امکانات و بخش‌های مختلف مرکز نوآوری کمبریج

مرکز همکاری کمبریج:

بزرگ‌ترین مرکز همکاری‌های نوآورانه در شهر بوستون با بیش از ۴۰۰ کارمند در مساحتی به ابعاد ۱۴ هزار مترمربع، این مرکز برای استارت آپ‌ها، افراد خصوصی، کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینانی که می‌خواهند از قدرت و تفکر جمعی استفاده کنند، ایجادشده است. این مکان یک فضا و دفتر کاری مناسب با امکانات زیر را برای این افراد فراهم می‌کند:

  • دفتر کار ۱ نفره، دفتر کار چندنفره و دفتر کار بزرگ
  • اتاق‌هایی برای برگزاری جلسه‌ها، کنفرانس‌ها و میتینگ‌های تیم‌ها
  • کافه، نوشیدنی، میوه و در کل مواد خوراکی
  • خط تلفن‌های خصوصی
  • اینترنت پرسرعت و Wi-Fi
  • پرینتر، اسکنر، دستگاه کپی و دورنگار
  • اتاق‌های انفرادی
  • اجازه استفاده از میتینگ‌های برگزارشده توسط C3
  • امنیت حرفه‌ای از منابع تیم‌ها (دوربین‌های مداربسته، حراست، درب‌های رمزی الکترونیکی و...)

 

فضا و دفتر کاری داده شده ۱، ۲ یا چندنفره به تیم‌ها در مرکز نوآوری کمبریج

قطب تأثیرگذاری بوستون:

شعار این قطب نوآوری و کارآفرینی این است که " نوآوری را به‌تنهایی نمی‌شود ایجاد کرد، نوآوری یک عمل جمعی است." و عملاً تنها کاری که این بخش انجام می‌دهد، برقراری ارتباط و آشنایی نوآوران با یکدیگر از طریق برگزاری میتینگ، کنفرانس و... است تا بتوانند از ایده‌های یکدیگر استفاده کنند و به‌جای یک مرکز نوآوری یک جامعه نوآور در سرتاسر دنیا برای خود ایجاد کند، این مرکز شامل ۱۲ هزار نوآور در ۶۰ شهر مختلف دنیا، ۷۰۰۰ کارمند و بیش از ۴۰۰ بنیان‌گذار می‌باشد.

شعب مختلف قطب تأثیرگذاری بوستون در دنیا

کافه سرمایه‌گذاری:

این کافه یک مکان برای نشست‌های هفتگی کارآفرینان و نوآوران این مرکز می‌باشد، این کافه نه برای سود بلکه با یک هدف عمومی سازمانی که این افراد بتوانند در فضایی متفاوت به مشاوره و گفتگو با یکدیگر بپردازند، ایجادشده است. اهداف این کافه عبارت‌اند از:

  • برانگیختن قوه خلاقیت
  • الهام بخشی عقیده نوآوری
  • ایجاد انگیزه کارآفرینی
  • تسریع اعمال و اقدامات
  • گسترش همکاری‌های میان‌رشته‌ای
  • کمک به حل مسائل، مشکلات و موانع کسب‌وکارها
  • ایجاد روابطی در جهت ترقی اقتصاد مبتنی بر نوآوری

محیط کافه سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری کمبریج

همچنین این مرکز دارای یک آزمایشگاه مرکزی می‌باشد که کارهای تحقیقاتی زیست‌فناوری تیم‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در آنجا انجام می‌شود و دارای نرم‌افزاری به نام Roomzilla است که جهت رزرو کردن مکان و زمان اتاق‌های کنفرانس و میتینگ به‌صورت اینترنتی و آسان برای تیم‌ها تعبیه‌شده است.

منبع: http://nanomatch.ir